Thứ tư tuần trước, có người gọi điện thoại bảo rằng: họ từ tiệm trang phục "Express Courier" (có thể là tên bất cứ công ty giao hàng nào)
Họ hỏi tôi nếu có ở nhà để họ đến giao gói hàng, vì đòi hỏi phải có chữ ký người nhận hàng.
Người giao hàng hẹn sẽ đến nhà tôi trong khoảng một tiếng. Đúng khoảng một giờ sau đó, một người đàn ông với đồng phục đến giao
một giỏ hàng thật đẹp, với hoa và một chai rượu vang. Tôi rất ngạc nhiên vì không phải là dịp gì đặc biệt, và tôi cũng chẳng mong đợi bất cứ điều gì giống như vậy. Tò mò, tôi hỏi nguồn gốc gói quà.
- "Tôi không biết, tôi chỉ biết giao hàng." Người giao trả lời
Dường như, một card chúc đã được gửi riêng ... (card chúc chưa bao giờ tới!) Cũng có một tấm giấy chú thích kèm món quà.
Sau đó, người giao hàng tiếp tục giải thích: vì món quà có chứa rượu, để xác minh có người đủ tuổi hợp pháp nhận nên lệ phí là 3 đô rưỡi như là một bằng chứng, không như loại hàng chỉ cần giao để ngoài cửa, có thể bị đánh cắp.
Điều này nghe có vẻ hợp lý, và tôi đã đề nghị trả tiền mặt. Nhưng người giao hàng bảo rằng: Công ty họ yêu cầu thanh toán bằng thẻ tín dụng, hoặc thẻ rút tiền, vì vậy, tất cả được thanh toán rõ ràng, và sẽ giúp cho công ty trong việc giữ biên nhận theo pháp lý của giao dịch.
Người giao hàng còn nói thêm: họ không thể mang theo tiền mặt vì tránh mất mát, hoặc có thể làm mục tiêu cho chuyện bị cướp giựt.
Đang đứng bên cạnh tôi lúc này là chồng tôi (Frank), kéo thẻ tín dụng của mình ra, và "John", người giao hàng, yêu cầu cà thẻ trên một máy di động nhỏ với một màn hình và bàn phím nhỏ. chồng tôi đánh số mật mã, rồi biên nhận được in ra. 1 bản
sao dành cho người nhận và 1 bản dành cho người giao. Người giao cho
biết tất cả đã xong xuôi, và chúc chúng tôi có một ngày an lành.
Giữa thứ Năm và thứ Hai sau đó, 4000 $ đã rút qua thẻ tín dụng của chúng tôi từ những máy rút tiền mặt ATM khác nhau.
Rõ ràng các "máy thẻ tín dụng di động", mà người giao hàng mang theo đã có tất cả các tin cần thiết của chúng tôi để tạo ra một "thẻ giả” với tất cả chi tiết bao gồm cả mật mã.
Khi phát hiện các văn kiện bất hợp pháp trên thẻ tín dụng của chúng tôi, ngay lập tức, chúng tôi thông báo cho ngân hàng để xin cấp một thẻ mới, và đóng những tài khoản cũ lại .
Chúng tôi cũng đã thân hành đến báo cảnh sát, và đã được xác nhận rằng: nó là một sự lừa đảo vì đã có nhiều gia đình là nạn nhân tương tự.
CẢNH CÁO: Hãy cảnh giác với bất kỳ những "món/gói quà bất ngờ". Ngoài ra, không bao giờ nhận bất cứ cái gì nếu bạn không biết rõ nguồn gốc.
Hơn hết, chỉ khi nào bạn tự khởi xướng việc mua hoặc giao dịch, mới đưa ra thẻ tín dụng, và thông tin cá nhân cho người đối diện.
Lễ lạc sắp đến rồi, xin quí vị cẩn thận phòng kẻ gian.
Begin forwarded message:
On Sunday, November 8, 2015, 6:04 PM, anpngo1@comcast.net <anpngo1@comcast.net> wrote:
On Sunday, November 8, 2015, 6:04 PM, anpngo1@comcast.net <anpngo1@comcast.net> wrote:
Very Clever Credit Card Scam!
Wednesday a week ago, I had a phone call from someone saying that he was
from some outfit called: "Express Couriers,"(The name could be any courier
company) He asked if I was going to be home because there was a package for
me that required a signature .
The caller said that the delivery would arrive at my home in roughly an
hour. Sure enough, about an hour later, a uniformed delivery man turned up
with a beautiful basket of flowers and a bottle of wine. I was very
surprised since there was no special occasion or holiday, and I certainly
didn't expect anything like it. Intrigued, I inquired as to who the sender
was.
The courier replied, "I don't know, I'm only delivering the package."
Apparently, a card was being sent separately... (the card has never
arrived!) There was also a consignment note with the gift.
He then went on to explain that because the gift contained alcohol, there
was a $3.50 "delivery/ verification charge," providing proof that he had
actually delivered the package to an adult (of legal drinking age), and not
just left it on the doorstep where it could be stolen or taken by anyone,
especially a minor.
This sounded logical and I offered to pay him cash. He then said that the
delivery company required payment to be by credit or debit card only, so
that everything is properly accounted for, and this would help in keeping a
legal record of the transaction.
He added couriers don't carry cash to avoid loss or likely targets for
robbery.
My husband, who by this time was standing beside me, pulled out his credit
card, and 'John,' the "delivery man," asked him to swipe the card on a small
mobile card machine with a small screen and keypad. Frank, my husband, was
asked to enter his PIN number and a receipt was printed out. He was given a
Wednesday a week ago, I had a phone call from someone saying that he was
from some outfit called: "Express Couriers,"(The name could be any courier
company) He asked if I was going to be home because there was a package for
me that required a signature .
The caller said that the delivery would arrive at my home in roughly an
hour. Sure enough, about an hour later, a uniformed delivery man turned up
with a beautiful basket of flowers and a bottle of wine. I was very
surprised since there was no special occasion or holiday, and I certainly
didn't expect anything like it. Intrigued, I inquired as to who the sender
was.
The courier replied, "I don't know, I'm only delivering the package."
Apparently, a card was being sent separately... (the card has never
arrived!) There was also a consignment note with the gift.
He then went on to explain that because the gift contained alcohol, there
was a $3.50 "delivery/ verification charge," providing proof that he had
actually delivered the package to an adult (of legal drinking age), and not
just left it on the doorstep where it could be stolen or taken by anyone,
especially a minor.
This sounded logical and I offered to pay him cash. He then said that the
delivery company required payment to be by credit or debit card only, so
that everything is properly accounted for, and this would help in keeping a
legal record of the transaction.
He added couriers don't carry cash to avoid loss or likely targets for
robbery.
My husband, who by this time was standing beside me, pulled out his credit
card, and 'John,' the "delivery man," asked him to swipe the card on a small
mobile card machine with a small screen and keypad. Frank, my husband, was
asked to enter his PIN number and a receipt was printed out. He was given a
copy of the transaction. He guy said everything was in order, and wished us
good day.
To our horrible surprise, between Thursday and the following Monday $4,000
had been charged/withdrawn from our credit/debit account at various ATM
machines.
Apparently the "mobile credit card machine," which the deliveryman carried
now had all the info necessary to create a "dummy card with all our card
details including the PIN number.
Upon finding out about the illegal transactions on our card, we immediately
notified the bank which issued us a new card, and our credit/debit account
was closed.
We also personally went to the Police, where it was confirmed that it is
definitely a scam because several households had been similarly hit.
WARNING: Be wary of accepting any "surprise gift or package," which you
neither expected nor personally ordered, especially if it involves any kind
of payment as a condition of receiving the gift or package. Also, never
accept anything if you do not personally know or there is no proper
identification of who the sender is.
Above all, the only time you should give out any personal credit/debit card
information is when you yourself initiated the purchase or transaction!
good day.
To our horrible surprise, between Thursday and the following Monday $4,000
had been charged/withdrawn from our credit/debit account at various ATM
machines.
Apparently the "mobile credit card machine," which the deliveryman carried
now had all the info necessary to create a "dummy card with all our card
details including the PIN number.
Upon finding out about the illegal transactions on our card, we immediately
notified the bank which issued us a new card, and our credit/debit account
was closed.
We also personally went to the Police, where it was confirmed that it is
definitely a scam because several households had been similarly hit.
WARNING: Be wary of accepting any "surprise gift or package," which you
neither expected nor personally ordered, especially if it involves any kind
of payment as a condition of receiving the gift or package. Also, never
accept anything if you do not personally know or there is no proper
identification of who the sender is.
Above all, the only time you should give out any personal credit/debit card
information is when you yourself initiated the purchase or transaction!
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen